lördag 20 oktober 2012

Myslördag

Vi lämnar en grå och regnig vecka bakom oss med en helg som bjuder på ännu mera regn. Tjejerna är förkylda och Signe har haft ett par jobbiga nätter så vi känner oss lite trötta här hemma. Rikard har varit på fotbollsmöte i Örebro idag så vi tjejer har haft en riktig mysdag. Här ser ni Signe när hon låg inne i Pippitältet och myste i pyjamas.
Mormor och morfar kom och lyste upp vår dag under eftermiddagen, brunbrända och fräscha då de är nyss hemkomna ifrån en semestervecka i Spanien. Här ser ni pizzabagaren Alice i nya förklädet a`la flamencostil.
Tjejerna åt en tidig middag idag för de var trötta och sover sen en timme tillbaka.
Signe myser med mitt senaste Ikeafynd. Jag älskar olika slags kuddar och har länge tittar på den här kudden/sittpuffen. Jag har inte tyckt om att det varit en platskudde innuti och att den varit så hård men då slog det mig att jag kunde köpa kuddöverdraget och fylla den själv så det gjorde jag. Den skulle få vara i Signes rum men hamnade på mysmattan och vi behöver nog inte investera i mer möbler för nuförtiden ligger vi alltid på mysmattan. Gokväll!

2 kommentarer:

Cathrine ab imo pectore sa...

En sån där myskudde vill jag också hitta till mina gossar! Härligt med lördagsmys!

Vi har också myst här idag, och avslutade kvällen med tacomys, gott!! Regnat har det gjort även här, två hela dagar på raken!

Nu hoppas vi på en solig söndag!

ha det gott och hälsa fina famljen!
Kram cathrine

Farmor sa...

Oh, så fint ni har det i ert nya hem! Får lite glimtar från kök och matplats i bakgrunderna. Skall bli så spännande att få komma på besök! Och att få träffa er alla! Bl a Signe, som ju inte kunde gå, när vi träffades sist. Jag längtar!