lördag 13 oktober 2012

Välkommen till Alice!

Min förhoppning var att barnens rum skulle vara iordning när vi flyttade in men vi hann inte med. Det kändes viktigt att tjejerna skulle känna igen sig med hjälp av sina saker men istället har de fått hjälpa till att göra iordning sina rum och det har också funkat bra. Här ser ni Alice dörr som pappa slitit med på kvällarna, den var i riktigt dåligt skick men nu är den hur fin som helst. Välkomna in till Alice rum!
Alice trivs bra i sitt nya rum för hon sover längre på mornarna än vad hon någonsin gjort. Nu vet jag att det finns många goa ungar där ute som sover till klockan nio men för oss så är halv sju rena sovmorgonen.
Vi har investerat i en ny bokhylla till Alice som sväljer undan hur mycket som helst. Väldigt praktiskt när det nya rummet är mindre än tidigare. Något dyr var den men jag tror den kommer att följa med länge så just nu känns det som ett bra köp.
En roligare garderobsknopp förgyller alltid ett barnrum tycker jag.
Nu ikväll har Alice haft kalas för alla sina dockor. Här berättar hon för farmor vem som är vem, jag önskar du kunde höra henne Ingrid. Trevlig lördagskväll önskar vi er!

2 kommentarer:

Fru S sa...

Klart att Alice sover länge i det fina rummet. Vem skulle vilja läma det?!?

Efter att ha fått barn har jag ändrat tidsuppfattning och halv sju är helt ok!

Farmor sa...

Ja, jag hade verkligen velat vara med på ett hörn och kunnat lyssna! Får nöja mig med glädjen av att hon har sin farmor i tankarna! Men snart kommer vi på besök. Skall bli så roligt!