fredag 12 augusti 2016

Uppladdning

Det är lugna dagar här hemma. Vinden är kyligare och härom dagen låg jag under en filt i uterummet och läste hela dagen. Igår var vädret bättre och vi åkte in till stan. Vi lånade böcker på biblioteket och lekte i lekparken utanför biblioteket. Sedan mötte vi upp min kompis Linda för att äta lunch på museet. Alice köpte bokpapper och nya pennor inför skolstarten och Signe köpte lite saker inför sitt 5 års kalas med kompisarna på söndag.
Vi höll oss hemifrån då Rikard var ledig och min pappa kom tidigt tillsammans med en snickare för att byta våra ytterdörrar. Nu har vi helt plötsligt en ljus hall.
Det är svårt att fota huset på ett bra sätt men vi är supernöjda med de nya dörrarna. Det är roligt när saker faller på plats och när det blir som man tänkt sig. 
Annars så skördar vi tomater och chili från växthuset. Tjejernas solrosor blommar också för fullt
Alice och Signe valde en melonplanta på blomsteraffären inför sommarlovet och nu vi en liten melon på gång. Tjejerna är väldigt leksugna och jag tror det blir bra att börja på fritids och förskola igen till veckan. Alice ska gå på gymnastikläger på förmiddagarna under nästa vecka, vilket hon ser fram emot. Jag håller på att ladda upp mentalt men känner mig inte riktigt färdig med sommaren. Det har varit svårt att slappna av i sommar och jag har inte riktigt kunnat ladda batterierna. Hade gärna haft ett par stranddagar till. 

2 kommentarer:

Sandra sa...

Blev otroligt fint med de nya dörrarna! Tänk vad mycket det gör.
Jag känner lite samma sak, att jag inte riktigt är klar med semestern ännu. Men det blir säkert bra bara vi kommer i väg på måndag. Njut av sista dagarna på semestern. Kramar

Farmor sa...

Så ljust och fint!
Lycka till med sista uppladdningen och med gympa-lägret!
Tror ni alla kommer att må bra av att återgå till "normala" rutiner. ;-)
Kramar från farmor